Wybierz pracę, którą kochasz, a nie będziesz musiał pracować nawet przez jeden dzień w swoim życiu.
Konfucjusz
Krótki monolog o Squamacie
W zaciszu polan można gdzieniegdzie natknąć się na plantacje ogórków. I to nie byle jakich, bo kiszonych! Tak, ogórki z tych upraw kiszą się już od samego początku swojej egzystencji, dlatego są uznawane za kulinarny rarytas. Mają jednakże dużą konkurencję. Airstonia słynie na równi z wszędobylskich grzybów różnego koloru, kształtu i smaku.
W zapomnianych zakamarkach ujrzeć można najrozmaitsze krajobrazy pobitewne. Jedynie domysły pomagają wyobrazić sobie, co zaszło w tych stronach. Na pozostałościach sztandarów zachowało się jedynie wyblakłe słowo REWERS. Mieszkańcy Airstonii nie znają znaczenia tego pradawnego wyrażenia, ale od pokoleń przeszywa ich ono niezrozumiałym strachem. Chodzą słuchy, że znajduje się na liście słów zakazanych… choć sama lista zaginęła i nigdy nie została odnaleziona.
Oprócz tuptaczy łuskonośnych w Airstonii żyją także inne jaszczurki i im podobne stworzenia, również te gigantyczne. Wszystkie pokryte łuskami istoty darzone są czcią i szacunkiem, ale najświętszym z nich jest szyszkowiec. Dzięki swoim niesamowitym zdolnościom obronnym inspiruje tutejszych rzemieślników do tworzenia najbardziej wytrzymałych pancerzy i innych elementów uzbrojenia w całej krainie.
Łuskonośne zwyczaje
Pomimo tego, co mogłoby się wydawać, mieszkańcy Airstonii nie są ludem wojowniczym. Chociaż płatnerstwo wypracowali na naprawdę wysokim poziomie, zbroje służą za element ozdobny, w ostateczności mogący ochronić właściciela.
Oprócz muzyki jedną z najpopularniejszych rozrywek krainy są wyścigi łuskoniosów. Odbywają się cały rok, a ich finał to podniosłe wydarzenie, które zawsze ma miejsce podczas Święta Szyszkowca i kończy się uroczystą paradą. W tym wielobarwnym korowodzie dostrzec można przedstawicieli wszystkich rzemiosł i kultur. Wspólnie układają się w krąg otulający pobliskie domostwa oraz przynależne im tereny – symbol ochrony wspólnoty, którą tworzą.
Wszystkie doniosłe wydarzenia mają miejsce w centrum krainy, które samym swoim wyglądem skłania do odprawiania osobliwych rytuałów. Jest ono bowiem zbudowane z licznych, unoszących się w powietrzu skał przyciąganych i trzymanych razem jedynie siłą magiczną. Na takich platformach tworzone są dryfujące w przestrzeni osady, łączące się ze sobą w razie potrzeby. Natomiast jeśli ich mieszkańcom grozi niebezpieczeństwo, rozpraszają się niczym roztrzaskane szkło, przypominając zwykłe, niezamieszkałe skały. Ma to za zadanie zmylić przeciwnika. Mija on niejednokrotnie Airstonię bezwiednie szukając ogromnej krainy, podczas gdy ta pomalutku czeka, by na nowo połączyć się w całość.
W okolicy mieszka wiele znamienitych osobistości, lecz jedna z nich jest szczególnie nieuchwytna i tajemnicza. Podczas gdy o innych krążą jedynie plotki, o mistycznej postaci powstają całe legendy. Nikt nie wie do końca, gdzie mieszka Q ani jak wygląda. Wprawdzie jego wizerunek wybija się na monetach, ale pozostał on niezmieniony od przeszło 200 lat. To pozwala przypuszczać, że może być nieaktualny.
Podobno Q wraz ze swym wiernym pomocnikiem czuwa nad wszystkimi procesami zachodzącymi w Airstonii. Niektórzy twierdzą nawet, że ma wpływ na myśli i czyny żyjących w niej istot, jednak prawdziwość tych domniemań nigdy nie została w żaden sposób potwierdzona.
Pomimo bogatej kultury, która mogłaby świadczyć o dalekich podróżach, mieszkańcy Airstonii dopiero zaczynają poznawać otaczające ją tereny. Bywają one zdradzieckie, jednak jak wiadomo, to co niebezpieczne jest wyjątkowo ciekawe…
Nasza zgraja autochtonów przoduje w eksploracji nieznanego. Ryzyko nam nie straszne. Poznaj drużynę, która zagląda przygodzie prosto w oczy!